subbbnaseriocamg
SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 / SALA STOLICA / 18 MARCA / 17:15 – 18:30 /

SUBTOTALS

(SUMY CZĘŚCIOWE / MAJMOUAN)



produkcja: Polska, Niemcy, Iran
rok produkcji: 2022
czas trwania: 15’

reżyseria: Mohammadreza Farzad
scenariusz: Mohammadreza Farzad
zdjęcia: archival footage
montaż: Amir Adibparvar
muzyka: Afshin Azizi
dźwięk: Hasan Shabankareh
producenci: Krzysztof Franek,
Kuba Mikurda, Stanisław Liguziński,
Afsun Moshiry, Dagna Kidoń,
Szkoła Filmowa w Łodzi, Road River Films

SUBTOTALS (SUMY CZĘŚCIOWE / MAJMOUAN) Mohammadrezy Farzada ze scenariuszem inspirowanym opowiadaniem Gregory’ego Burnhama pod tym samym tytułem i „Autoportretem” Edouarda Leve’go, jest osadzoną w liczbach medytacją nad niepewnością życia, w którym nie da się odnaleźć żadnych gwarancji. To poetycki esej filmowy, który dotyka głęboko humanistycznej esencji istnienia. 15-minutowy utwór składa się ze zmontowanych nagrań domowych, zapisanych na taśmie 8mm scen z życia irańskiego społeczeństwa. Na ich tle, głęboki głos snuje swoją wyliczankę, podsumowując kategorie zdarzeń niczym tabele w arkuszu kalkulacyjnym. Matematyczna precyzja stoi w głębokim kontraście z okiem kamery, która w intymny sposób dryfuje pomiędzy scenami wyrwanymi z domowych archiwów, podkreślając upływ czasu i wpisane w niego przemijanie. Kontrastując doświadczenia i przeżycia z podsumowującymi je cyframi, reżyser uwypukla wszystko to, co nieuchwytne i nieopisywalne, a co stanowi treść codzienności.

ORGANIZATOR

fil
2024

PARTNERZY

dasfa
2-Logo-1
3-Logo-1
dsgsqdgdr
4-Logo-1
vn2-Logo-1