ROOM 404
Executive Producer: Peter Yam
Co-director and Editor: Shing Lee
Co-director and Cinematographer: Elysa Wendi
Sound Designer and Mixer: Philandros Alkeides
Colourist: Liao Jiekai
Additional Camera and Footages: Chan Chun
Production Management: 70 Plus Production Company Limited
Post Production Management: Prism Picture LLC (Japan)
Production: The Polish National Film School in Lodz / Visual Narration Laboratory vnLab
Producers: Krzysztof Franek, Krzysztof Pijarski
Creative Producers: Stanisław Liguziński, Michał Matuszewski
Production management: Dagna Kidoń
Production assistant: Agnieszka Sural and Justyna Sembratowicz
Project implemented by the The Polish National Film School in Lodz at the Visual Narration
Laboratory vnLab - Essay Film Studio
Essay Film Studio Team: Stanisław Liguziński, Michał Matuszewski, Kuba Mikurda, Dagna Kidoń
Administrative Support: Dorota Schreiber, Małgorzata Czarnecka, Magda Wołowska
Accounting: Iwona Kopeć, Agata Arabska, Elżbieta Cota, Aneta Kulińska, Monika Duraj, Dorota Czopczyńska, Magdalena Drzewiecka
Legal Services: Monika Żelazowska, Monika Gromotowicz
Public Finance Law: Maria Kowalska-Bieniek
Visual Narratives Laboratory Directors: Krzysztof Franek & Krzysztof Pijarski
vnLab Chief Coordinator: Katarzyna Boratyn
The project was financed under the Ministry of Education and Science programme within the framework of the “Regional Initiative of Excellence” for the years 2019-2023, project number 023/ RID/2018/19, funding sum PLN 11 865 100
Pokaz filmu i spotkanie
Uchwalenie nowej ustawy o bezpieczeństwie w 2020 roku oznaczało poważną zmianę dla mieszkańców Hongkongu. Ten dwuletni proces przyniósł rzeczywistość, która miała się zmaterializować dopiero w 2046 roku. To surowe, nieoczekiwane przyspieszenie podsyciło uczucie niepokoju. Strach przed ściganiem mieszał się z impulsem do autocenzury, chęć odejścia zmagała się z poczuciem straty. Pokój 404 to eseistyczna odpowiedź na dokument Room 525 nakręcony przez tych samych artystów podczas rezydencji artystycznej w Hongkongu w 2019 roku, kiedy narastały niepokoje społeczne. Film stanowi przejście od dokumentu do eseju, od realnej przestrzeni pokoju 525 do rzeczywistości utożsamianej z najczęstszym błędem ery cyfrowej 404: File Not Found. Chęć wyrażenia obiektywnej prawdy o sytuacji, która przyświecała twórcom doświadczającym kataklizmu, ustępuje miejsca wątpliwościom, które rodzą się w świecie po kataklizmie.
Dedicate to 1930 Film Collective (Hong Kong)
PARTNERZY